1. Smartboard-sovellus vaikuttaa minusta hienolta. Oppilaat tykkäävät tällaisesta toiminnallisesta, osallistavasta opetuksesta. Vaikuttaa siltä, että vain mielikuvitus on rajana mielenkiintoisten tehtävien laatimisessa. Tätä kannattaa esitellä laajemminkin sekä kieltenopettajille että muille opettajille. Älytaululle on sovelluksia monissa oppiaineissa.

  2. Olen itsekin joutunut kääntämään ajatuksiani näiden kohdalla. Tosi tärkeää on haastaa itsensä kuitenkin sen suhteen, ettei tieto- ja viestintätekniikkaa hyödyntävä opetus jää opettajan esityksiksi vaan oppilaatkin osallistetaan. Hieno video Mansikkamäen koululta!

  3. Jatkan vielä, koska minua kiinnostaa tämä toteutus, vaikken olekaan kieltenopetuksen asiantuntija. Digitalisaatio on parhaimmillaan kiinnostavaa sekä oppijoille että toteutusta suunnitteleville opettajille. Tässä näyttävät toteutuneen molemmat ulottuvuudet.

    Esitellyssä sovelluksessa näyttää muodostuvan mielekäs oppimisympäristö, joka ohjaa oppijan keskittymään substanssin oppimiseen. Ei siis ole kysymys jostain kevyestä ajanvietteestä, joka on pinnallisen suunnittelun vaarana. Onnistunut pelillisyys on hauskaa ja samalla oppijan on oivallettava kielen rakenteisiin yms. liittyvät ideat, jotta hän voi tehdä tehtävät.

    Minulle on muodostunut käsitys, että substanssilähtöisyys on avain mielekkääseen oppimispeliin, jollaiseksi tämänkin voi tietyssä mielessä arvioida. Ja se hauskuus on seikka, joka pitää mielenkiinnon vireillä. Hieno paketti!

Kommentoi

Voit myös kommentoida pelkällä sähköpostiosoitteellasi.

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

×