Varsinais-Suomi

Opettaja-lehdessä erikoistumiskoulutuksista

opettajalehti

”Erikoistumiskoulutukset eivät ole yksittäisiä kursseja, vaan uusi pysyvä koulutusmuoto, jonka tavoitteena on saavuttaa erityisosaamista. Kohderyhmä on selkeä, ja opiskelijoiden asema on lähellä tutkinto-opiskelijoita.”

Opettaja-lehdessä haastateltiin erikoistumiskoulutuksista Tuire Palosta Turun yliopistosta. Hyvä lyhyt Q&A!

http://content.opettaja.fi/epaper/20160115/8/index.html

Ulos oppimaan! -koulutuksesta saat toiminnallisia ideoita opetukseesi!

”Tule nyt innostumaan Ulos oppimaan! -koulutukseen, josta saat toimintaideoita alakouluikäisten ulko-opetuksen järjestämiseen. Ulos oppimaan! -kirjan kirjoittajien Henna ja Matti Tampion vetämässä koulutuksessa pääset kokeilemaan käytännössä ulkona toteutettavia harjoitteita ja pelejä ja saat uusia ideoita monipuolistaa opetustasi. Koulutuksessa saatuja vinkkejä voit soveltaa eri oppiaineiden opetukseen.”

Rehtoreiden mukaan koulu voi pedagogisesti hyvin myös ilman visionääristä kehittämistä

Perjantaina 19.9.2014 Turun yliopistossa tarkastettu Leena Liusvaaran väitöskirja tarkastelee rehtoreiden näkemyksiä koulun kehittämisestä. ”Rehtorit eivät ohjaa opettajia esimerkiksi täydennyskoulutukseen, eikä sen merkitystä koulun toiminnan kehittämisessä voi erityisesti korostaa. Opettajat kouluttautuvat tyypillisesti urasuuntautuneesti omista lähtökohdistaan, ei koulujen kehittämissuunnitelmista, käsin”

×